Tworzenie miecza z EVY

Tworzenie miecza z EVY

„Jak zrobić miecz X”, „Z czego zrobić katanę Y”, „Wie ktoś z jaki materiał będzie najlepszy na rapier Z”, „Mój miecz z xpsu się złamał, są jakieś wytrzymalsze materiały?”

Poniżej znajduje się build log, który nadaje się idealnie do niemal każdego miecza. Lekki, wytrzymały, wyważony, bezpieczny, świetny do scen walki – Prezentuję gównopiankę!

Przed rozpoczęciem pragnę zaznaczyć, że metoda nie nadaje się do absurdalnie wielkich i grubych mieczy. Da radę wykonać taki, lecz będzie stosunkowo ciężki i nad wyraz drogi.

Tak więc zaczynając. Ja przedstawię metodę na mieczu zwanym „Gold Tracer” z Dark Souls, ale oczywiście szablon i sekwencje działań można zastosować przy każdym innym przedmiocie. Będę używał eva 1 cm. nadaje się na niemalże wszystkie miecze.

1. Potrzeba nam grafiki przedstawiającej dokładne kontury danego przedmiotu. Jest kilka sposobów na zdobycie takich planów.  Uporządkuję je względem jakości.

  • Kupić – Artyści, graficy, czy inni cosplayerzy niekiedy sprzedają grafiki wektorowe na których się wzorowali robiąc swoje kopie mieczy czy toporów. Bardzo wygodne, kosztem kilku dolców zaoszczędzamy kilka h roboty i nie mamy możliwości pomylić się przy przerysowywaniu.
  • Zrobić taką – No tu już nie ma przebacz. Trzeba mieć minimalną wiedzę o programach typu Gimp czy Photoshop. Zrobienie takich planów także gwarantuje idealne odwzorowanie proporcji i skali przedmiotu.
  • Ręcznie narysować taki plan – Metoda najgorsza, ale nie koniecznie zła. Dużo pracy i wiele poprawek nie gwarantuje podobieństwa w 100%. Metoda nie wymaga żadnej wiedzy na temat rysowania czy grafiki komputerowej więc może być praktykowana przez każdego bez względu na wiedzę i umiejętności.

Jeśli wybraliśmy grafikę komputerową należy przeskalować projekt na interesujące nas wymiary w długości i szerokości. Tu się szacuje, jeśli druk okaże się zbyt mały trzeba przeskalować i drukować ponownie aż do satysfakcjonującego nas wymiaru.

Rysowanie ma do to siebie, ze w kilka minut możemy zmniejszyć bądź zwiększyć propsa.

Tak oto powinna wyglądać plan w skali 1:1. Najważniejsze są ogólne kontury każdej z warstw różniącej się wysokością. Parafrazując rysujemy kontury miejscom, w których miecz staje się grubszy lub cieńszy.

SONY DSC

Z planu można wyczytać, że rękojeść jest na takiej samej wysokości co ostrze, a elementy z wyższym numerem są położone coraz wyżej.

2. Odrysowujemy i wycinamy wszystkie warstwy na evie. Warto zaznaczyć, że warstwa 1 zawiera w sobie pola warstw o wyższych numerach. Przykład : Warstwa 1 obejmuje także pola warstwy nr. 2 i nr. 3. – wycinamy kontur całego miecza. Warstwa 2 zawiera także pole nr.3. Pole nr 3 zawiera już tylko pole nr. 3.

Warstwy układają się w wypukłą stronę miecza.

Zdjęcie pokazuje zaledwie jedną stronę miecza – lewą. Potrzeba nam dwóch stron więc proces wycinania z szablonów powtarzamy.

3. Rdzeń – Mamy już obudowę, ale jak to ciało bez kręgosłupa pianka będzie się gibać. Potrzeba nam kręgosłupa!

Ja polecam aluminiowe rurki 0,8/1 cm – sztywne, można wyginać o kolano, dociążą lekko broń, a z racji pustego środka i otulenia jej grubą pianką broń jest sztywna i wciąż bezpieczna. Wyginamy ją aby kształtem odpowiadała mieczowi., nadmiar odcinamy.

SONY DSC

4. – W obu warstwach nr. 1 robimy rowy na ok. 0,4 cm, wkładamy w to rurę i sklejamy na całej długości.

SONY DSC

5. Doklejamy pozostałe elementy.

6. profilowanie krawędzi. Bardzo ważny krok.

Wszystkie kontury są wciąż kanciaste. Ścinamy krawędzie wedle uznania, robimy delikatną równie pochyłą przy ostrzu, zaokrąglamy kwadratową rękojeść, chwyt przedmiotu gładkiego i kolistego jest bardziej komfortowy.

Wygładzamy miejsca cięcia szlifierką by zrównać ślady po nożu.

6,5. -Opcjonalnie możemy pokryć worblą dla utwardzenia.

7. Wikolowanie i ew. szlifowanie. Tu nie ma co opowiadać, każdy to robi inaczej. Ja dla uściślenia wartości merytorycznych wpisu powiem jak to robię

  •  Wpierw smaruję dwoma warstwami kleju- oczywiście czekam z drugą aż pierwsza warstwa zaschnie.
  • Szlifuję papierem ściernym nr. 80
  • szlif końcowy papierem wodnym nr. 1000

8. Malowanie – wedle uznania. farbami akrylowi lub w sparyu.

Oczywiście wpierw bazowy kolor.

SONY DSC

I potem cieniowanie.

Voila! Efekt końcowy!

SONY DSC

Dodaj komentarz

avatar